Treceți la conținutul principal

Educația mamei

Educația mamei. Rețete :)
Offf... mama...Tot mă întorc în trecut... și ajung de fiecare dată LA MAMA, îmbălsămându-mi existența cu prezența ei. Azi fac dulceață de afine. Mama le făcea pe toate! Și cum n-am mai făcut am dat telefon mamei (deși aș fi găsit "n" rețete pe internet). MAMA a fost o feministă. A învățat foarte bine, a făcut cursuri, a fost șefa prsonalului TESA în spital. L-a ajutat și pe tata să-și termine liceul. A dorit, în anii comunismului ca munca femeii să fie la fel de apreciată ca munca bărbatului. Nu știu dacă a reușit... dar în familia noastră reușit. A dorit ca noi să învățăm... să avem "știință de carte". Azi, și mereu în ultima vreme, mi-aduc aminte de mâinile ei neobosite și de vorbele ei. S-a chiniut sa-mi caute rețeta dulceții de afine. Nu că n-ar fi știut-o...ci ca să nu cred că nu o știe... Ca să nu cred că e cea mai grozavă mamă așa cum i-am spus.Și de fapt nici pentru asta... ci pentru că ea chiar știe tot, ce eu nu știu. Mama face toate dulcețurile. Cea nobilă, e dulceața de trandafiri. Veneam cu sora mea, de la școală (în gimaziu) și ne aștepta cu un zâmbet misterios, zicând: Fonalias? "Fonalias" era cuvântul nostru pentru ceva bun... o ciocolățică, (ascunsă pentru anumite situații), o clătită cu dulceață de zmeură, afine, frăguțe sau mure (culese de noi!)....sau neprețuitul lapte de pasăre! Mirosul copilăriei mele, e mirosul mamei și indirect al tatălui meu. Îmi amintesc și-acum parfumul ciorapilor ei din nylon, rari pe vremea aceea... Și eu și sora mea ne puneam capul în poala ei, bucuroase că a venit de la cursuri acasă... Dar bucuria ei era mai mare ca a noastră. Abia acum, trezindu mi amintirile am simțit. Și mirosul ei...Mama mea, mama mea dragă! N-am crezut vreodată că voi face dulceață de afine! Așteptam ca timpul să se oprească în zâmbetul tău, din copilăria mea... Mama și toți din familia mamei și a tatălui scriau foarte frumos. Dar azi, mi-am amintit că trebuie să nu uit ce ne-a învățat. Pentru amintirea ei, pentru dragostea ce ne-a purtat-o și ne-o poartă și pentru copilul meu. Te iubesc MAMA! Te iubesc, cu amintirea codrilor și pădurilor cutreirate împreună, te iubesc pentru dorința ta, de a avea o lume și a trăi într-o lume mai bună ca ta.  -cu Sonia Mihali


Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Maître Gims - Malheur, Malheur

Octombrie 2017

Octombrie 2017  -  Subiectul lunii:  Managementul clasei de elevi Managementul clasei este definit ca abilitatea cadrului didactic de a planifica și organiza activitățile clasei astfel încât să asigure un climat favorabil învățării. Prin managementul clasei se urmărește prevenirea comportamentelor disruptive, pe de o parte, și rezolvarea problemelor comportamentale apărute, pe de altă parte. Obiectivul final al managementului clasei este formarea la elevi a unor abilități de autoreglare a comportamentului. Într-o primă fază, controlul comportamentului este extern (cadre didactice, părinți, colegi), pentru ca apoi, prin interiorizarea unor reguli și modele, să devină autonom.    Idei pentru managementul clasei: -Studiul cărților profesionale care se concentrează pe tema managementului clasei. -Utilizarea de postere ce conţin regulile clasei. -Stabilirea unor rutine clare și previzibile care să ajute la păstrarea lucrurilor în sala de clasă. -Crearea unui colectiv unit de elev

Septembrie 2017

  Septembrie 2017  - definirea conceptului de mentor S-a folosit Padlet :  https://padlet.com/arghir_daniela/ceesteunmentorbun