Octombrie 2017 - Subiectul lunii: Managementul clasei de elevi
Managementul clasei este definit ca abilitatea cadrului didactic de a planifica și organiza activitățile clasei astfel încât să asigure un climat favorabil învățării. Prin managementul clasei se urmărește prevenirea comportamentelor disruptive, pe de o parte, și rezolvarea problemelor comportamentale apărute, pe de altă parte. Obiectivul final al managementului clasei este formarea la elevi a unor abilități de autoreglare a comportamentului. Într-o primă fază, controlul comportamentului este extern (cadre didactice, părinți, colegi), pentru ca apoi, prin interiorizarea unor reguli și modele, să devină autonom.
Managementul clasei este definit ca abilitatea cadrului didactic de a planifica și organiza activitățile clasei astfel încât să asigure un climat favorabil învățării. Prin managementul clasei se urmărește prevenirea comportamentelor disruptive, pe de o parte, și rezolvarea problemelor comportamentale apărute, pe de altă parte. Obiectivul final al managementului clasei este formarea la elevi a unor abilități de autoreglare a comportamentului. Într-o primă fază, controlul comportamentului este extern (cadre didactice, părinți, colegi), pentru ca apoi, prin interiorizarea unor reguli și modele, să devină autonom.
Idei pentru managementul clasei:
-Utilizarea de postere ce conţin regulile clasei.
-Stabilirea unor rutine clare și previzibile care să ajute la păstrarea lucrurilor în sala de clasă.
-Crearea unui colectiv unit de elevi.
-Stabilirea unor obiective care să ducă la acțiuni pozitive.
-Crearea unui mediu de învăţare adecvat.
-Concentrarea pe învățarea social-emoțională.
-Gestionarea distragerilor atenţiei.
Comentarii
Trimiteți un comentariu