Treceți la conținutul principal

Ianuarie, Februarie 2018 -Activități INDUCAS

Tema lunii ianuarie- Disfuncționalități în sala de clasă 
Tema lunii februarie -Evaluarea și notarea elevilor 
Instrumente web utile în proiectarea didactică și în procesul de predare-învățare:Un instrument web foarte util este Learning Designer  care  permite creare unui proiect de lecții propriu, dar și accesarea proiectelor create de alți profesori pe care le poți modifica sau folosi pentru inspirațieExistă câteva materiale foarte bune în limba română pentru utilizarea TIC în educație:
TIC în educație - Inovaţie şi performanţă în dezvoltarea profesională acadrelor didactice din mediul urban 
Dezvoltarea profesională a cadrelor didactice prinactivităţi de mentorat - Folosirea TICîn procesul de predare-învăţare  
Utilizarea instrumentelor web 2.0 pentru învățare -Practica pentru proiectul TAFCITY -GHID 
Tot în februarie,  a avut loc Neconferință (5 februarie 2018). Prezentatorii sunt 10  mentori care au ales să ne împărtășească din gândurile, ideile, practicile lor.  Înregistrarea poate fi accesată la:  
https://www.youtube.com/watch?v=k1og1DL5rrk .
Tot în februarie: 17 februarie -Discuție pe Twitter cu tema Profesorii debutanți = Generația Z? Mentorii au fost invitați la o discuție Twitter, sâmbătă 17 februarie 2018 de la ora 18, folosind #inducasrochat. Tema: profesorii debutanți = Generația Z? Întrebări pe marginea cărora au avut loc discuțiile:Ce este, deci, Generația Z? Cine sunt tinerii din Generația Z?Sunt profesorii stagiari de astăzi reprezentativi pentru Generația Z? E de bine sau de rău (pentru noi toți - elevi, colegi de-ai lor din alte generații, ei înșiși, părinții elevilor...)?Cum am putea noi toți (profesori, elevi, părinți, comunitatea...) exploata caracteristicile Generației Z (= elevii, profesorii debutanți azi/acum) pentru o predare-învățare-evaluare de calitate? 
Ultima temă a proiectului, Evaluarea și notarea elevilor Pentru evaluarea elevilor pot fi folosite și instrumente web 2.0. Există diverse aplicații care permit profesorilor să creeze teste online la care elevii pot răspunde folosind computere sau telefoanele mobile. Un instrument folosit de mine este Kahoot! Despre acest instrument puteți să vă informați aici:

http://c3.cniv.ro/?q=2017/news/folosirea-dispozitivelor-mobile-%C3%AEn-educa%C8%9Bie   și :




Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Maître Gims - Malheur, Malheur

Octombrie 2017

Octombrie 2017  -  Subiectul lunii:  Managementul clasei de elevi Managementul clasei este definit ca abilitatea cadrului didactic de a planifica și organiza activitățile clasei astfel încât să asigure un climat favorabil învățării. Prin managementul clasei se urmărește prevenirea comportamentelor disruptive, pe de o parte, și rezolvarea problemelor comportamentale apărute, pe de altă parte. Obiectivul final al managementului clasei este formarea la elevi a unor abilități de autoreglare a comportamentului. Într-o primă fază, controlul comportamentului este extern (cadre didactice, părinți, colegi), pentru ca apoi, prin interiorizarea unor reguli și modele, să devină autonom.    Idei pentru managementul clasei: -Studiul cărților profesionale care se concentrează pe tema managementului clasei. -Utilizarea de postere ce conţin regulile clasei. -Stabilirea unor rutine clare și previzibile care să ajute la păstrarea lucrurilor în sala de clasă. -Crearea unui colectiv unit de elev

Septembrie 2017

  Septembrie 2017  - definirea conceptului de mentor S-a folosit Padlet :  https://padlet.com/arghir_daniela/ceesteunmentorbun